Reklamačný poriadok
I. Všeobecné ustanovenia
- Reklamačný poriadok je neoddeliteľnou súčasťou Všeobecných obchodných podmienok predávajúceho www.rafity.cz, RAFITY SILVER JEWELLERY s.r.o., Lhota 423, 549 41, Červený Kostelec, IČO: 06369995 (ďalej len „predávajúci“) a popisuje postup, akým spôsobom pristupovať k reklamácii tovaru.
- Kupujúci je povinný oboznámiť sa s Reklamačným poriadkom a Všeobecnými obchodnými podmienkami (ďalej len „VOP“) ešte pred objednaním tovaru.
- Uzavretím kúpnej zmluvy a prevzatím tovaru od predávajúceho kupujúci súhlasí s týmto Reklamačným poriadkom.
II. Záruka za akosť
- Dokladom o záruke zakúpeného tovaru je doklad o zakúpení (faktúra) so zákonom uvedenými údajmi, ktoré sú potrebné pre uplatnenie záruky (najmä názov tovaru, cena, množstvo, číslo …).
- Lehota pre uplatnenie práv z vadného plnenia začína plynúť dňom prevzatia tovaru kupujúcim. Lehota je pri novom tovare 24 mesiacov.
- Predávajúci zodpovedá kupujúcemu, že vec pri prevzatí nemá vady. Najmä predávajúci zodpovedá kupujúcemu, že v čase, keď kupujúci vec prevzal:
- vec má vlastnosti, ktoré si strany dohodli, a ak dohoda chýba, má také vlastnosti, ktoré predávajúci alebo výrobca popísal alebo ktoré kupujúci očakával s ohľadom na povahu tovaru a na základe reklamy nimi vykonanej,
- vec sa hodí k účelu, ktorý na jej použitie predávajúci uvádza alebo ku ktorému sa vec tohto druhu obvykle používa,
- vec je v zodpovedajúcom množstve, miere alebo hmotnosti,
- vec vyhovuje požiadavkám právnych predpisov.
- Ak sa vada prejaví v priebehu šiestich mesiacov od prevzatia, má sa za to, že vec bola vadná už pri prevzatí kupujúcim, pokiaľ predávajúci nepreukáže opak.
III. Záručné podmienky
- Kupujúci pri prevzatí od prepravcu riadne a starostlivo skontroluje stav zásielky (najmä neporušenosť či poškodenie obalu).
- Kupujúci ďalej v deň prevzatia skontroluje úplnosť tovaru, najmä že balenie obsahuje všetko, čo má obsahovať.
- Všetky nezrovnalosti je potrebné vyznačiť v preberacom protokole prepravcu alebo kupujúci môže prevzatie zásielky odmietnuť. Odporúčame priložiť fotodokumentáciu poškodenia a obalu.
- Kupujúci uplatní reklamáciu zaslaním na adresu predávajúceho: Rafity.cz, Lhota 423, 549 41, Červený Kostelec.
- Zásielka musí obsahovať: reklamovaný tovar, kópiu dokladu o zakúpení, podrobný popis závady a dostatočné kontaktné údaje kupujúceho (adresa, email, tel. číslo). Bez vyššie uvedeného je znemožnená identifikácia pôvodu i závady tovaru. Ideálne využite reklamačný formulár.
- Kupujúci si zvolí požadovaný spôsob vybavenia reklamácie pre prípad, že bude reklamácia uznaná a oprava v našej dielni nebude možná (výmena za nový tovar, výmena za iný tovar, vrátenie peňazí).
- Záruka sa nevzťahuje na poškodenia vzniknuté (v prípade, že taká činnosť nie je činnosťou obvyklou a pritom nie je zakázaná v priloženom návode na použitie): a. mechanickým poškodením tovaru, b. používaním tovaru v podmienkach, ktoré nezodpovedajú svojou teplotou, prašnosťou, vlhkosťou, chemickými a mechanickými vplyvmi prostredia, ktoré je priamo predajcom alebo výrobcom určené, c. neodbornou inštaláciou, zaobchádzaním, obsluhou alebo zanedbaním starostlivosti o tovar, d. vykonaním nekvalifikovaného zásahu či zmenou parametrov, e. tovar, ktorý bol upravovaný zákazníkom, vznikla-li vada v dôsledku tejto úpravy, f. poškodením prírodnými živlami alebo vyššou mocou.
- Tovar predaný k reklamácii bude testovaný iba na závadu uvedenú kupujúcim (v reklamačnom formulári, v priloženom liste s popisom závady, v elektronickej komunikácii).
- Ak bude reklamácia zamietnutá, môže sa kupujúci rozhodnúť, či požaduje a súhlasí s platenou opravou.
- Kupujúci týmto berie na vedomie, že predávajúci neuskutočňuje platené opravy, iba ich sprostredkúva, prípadne zabezpečuje komunikáciu, dopravu a pod. Predávajúci nenesie zodpovednosť za vykonanie opravy.
- Pred vykonaním platenej opravy bude kupujúci informovaný o cene opravy, jej rozsahu a dobe potrebnej na jej vykonanie. K vykonaniu platenej opravy možno pristúpiť len po výslovnom súhlase kupujúceho.
- Ak bude reklamácia zamietnutá, berie kupujúci na vedomie, že predávajúci je oprávnený prefaktúrovať kupujúcemu náklady za diagnostiku vady a dopravu.
- Predávajúci má právo odmietnuť prijatie tovaru do reklamácie v prípadoch, keď reklamovaný tovar alebo jeho časti sú znečistené alebo nespĺňajú základné predpoklady pre hygienicky bezpečné odovzdanie tovaru na reklamačné konanie.
IV. Vybavenie reklamácie
- Kupujúci - spotrebiteľ a. V súlade s ustanovením § 2 odsek 1, písmeno a) zákona č. 634/1992 Zb., o ochrane spotrebiteľa, v znení neskorších predpisov, je spotrebiteľom fyzická osoba, ktorá nekoná v rámci svojej podnikateľskej činnosti alebo v rámci samostatného výkonu svojho povolania. b. Ak je kupujúci-spotrebiteľ, predávajúci o reklamácii rozhodne ihneď, v zložitých prípadoch do troch pracovných dní. Do tejto lehoty sa nezapočítava doba potrebná na odborné posúdenie vady. c. Reklamáciu vrátane odstránenia vady predávajúci vybaví bez zbytočného odkladu, najneskôr do 30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie. Lehotu 30 dní je možné po uplatnení reklamácie predĺžiť po dohode so spotrebiteľom – takéto predĺženie nesmie byť na dobu neurčitú alebo neprimerane dlhú. Po uplynutí lehoty resp. predĺženej lehoty sa má za to, že vada na veci skutočne existovala a spotrebiteľ má rovnaké práva, akoby sa jednalo o vadu, ktorú nemožno odstrániť.
- Kupujúci - podnikateľ a. Ak je kupujúci-podnikateľ, predávajúci sa zaväzuje o reklamácii rozhodnúť v lehote 40 dní odo dňa uplatnenia reklamácie. O tomto rozhodnutí bude kupujúci podnikateľ informovaný na kontaktný email.
V. Spoločné ustanovenia
- Predávajúci vydá kupujúcemu písomné potvrdenie o dátume a spôsobe vybavenia reklamácie, vrátane potvrdenia o vykonaní opravy a dobe trvania reklamácie, prípadne odôvodnenie zamietnutia reklamácie.
- Po vybavení reklamácie predávajúci upozorní o ukončení reklamácie kupujúceho buď telefonicky, SMS, alebo emailom. Ak bol tovar zaslaný prepravnou službou, bude po vybavení automaticky zaslaný na adresu kupujúceho.
- Po vybavení uznanej reklamácie opravou alebo výmenou sa predlžuje záruka zariadenia o dobu trvania reklamácie. Doba trvania reklamácie sa počíta od dňa nasledujúceho po jej uplatnení do dňa, keď bol kupujúci o vybavení informovaný.
- Kupujúci má právo na úhradu účelne vynaložených nákladov, spojených s uplatnením oprávnenej reklamácie. Tieto náklady sú chápané ako najmenšie nutné. Najmä sa jedná o poštovné na zaslanie reklamácie. O preplatenie nákladov je nutné žiadať bez zbytočného odkladu najneskôr však do 1 mesiaca od konca lehoty na uplatnenie práv z vadného plnenia.
- Týmito ustanoveniami nie je dotknutá zákonná lehota na uplatnenie práv z vadného plnenia.
- Kupujúci je povinný reklamáciu prevziať bez zbytočného odkladu do 30 dní od dňa, kedy bol o jej vybavení informovaný, táto lehota nemôže uplynúť skôr ako 60 dní od podania reklamácie.
- V prípade, že reklamácia nie je prevzatá kupujúcim najneskôr posledným dňom lehoty, bude predávajúcim účtované po jej márnom uplynutí skladné za uloženie tovaru vo výške 20,- Kč vrátane DPH za každý deň omeškania.
- Ak si kupujúci neprevezme tovar z vybavenej reklamácie do 2 mesiacov odo dňa, kedy bol o vybavení informovaný, vyhradzuje si predávajúci právo tovar predať a výťažok použiť na úhradu skladného.
VI. Záverečné ustanovenia
- Práva kupujúceho vyplývajúce zo zákona nie sú týmto Reklamačným poriadkom dotknuté.
- Tento Reklamačný poriadok je platný od 1.9.2017.
- Tento Reklamačný poriadok je k dispozícii v mieste podnikania alebo ako dokument na www.rafity.cz.
Reklamačný formulár na stiahnutie [tu].